Onze schooltuin

Wij willen de kinderen graag leren zorg te dragen voor de natuur. Het meeste leer je als je kan handelen en daarom heeft het kindcentrum een deel van het terrein ingericht als schooltuin.

Schooltuin

Kinderen leren door middel van een schooltuin wat er komt kijken bij het kweken van allerlei groenten, fruit en bloemen. Er wordt geprobeerd kinderen enthousiast te maken voor de natuur. We hopen dat de kinderen daardoor ook meer groente en fruit gaan eten. Door middel van schooltuinen wordt bijgedragen aan de gezondheid van de kinderen. Het is niet alleen leerzaam, maar natuurlijk ook hartstikke leuk. Het zelf meemaken van het groeiproces vergeten de kinderen nooit meer. En wat is leuker dan je eigen gekweekte groente of fruit te proeven?

Plant opa’s

Lau Diemeer en Wim Denneman werken donderdagmiddag in de schooltuin van KC Eigenwijze. Samen met de leerlingen van groep 4 verbouwen zij groente en fruit, die zij oogsten en dan zelf mogen opeten. Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op de website.